Eficienta semintelor de chia

08.08.2015 11:44
  1. Chia
    Sămânță
  2.  
  3. Valori nutriționale
    Valoare per 
    Calorii (kcal) 486
  4. Lipide totale 31 g  
    Lipide saturate 3,3 g  
    Lipide polinesaturate 24 g  
    Lipide mononesaturate 2,3 g  
    Lipide trans 0,1 g  
    Colesterol 0 mg  
    Sodiu 16 mg  
    Potasiu 407 mg  
    Carbohidrați 42 g  
    Fibre alimentare 34 g  
    Proteine 17 g  
    Vitamina A 54 IU Vitamina C 1,6 mg
    Calciu 631 mg Fier 7,7 mg
    Vitamina B-12 0 µg Magneziu 335 m

    Seminţele de chia conţin mai multe vitamine benefice şi minerale decât multe fructe, legume şi produse lactate, iar beneficiile lor sunt numeroase. Aceste seminţe sunt foarte indicate în curele de slăbire, dar şi pentru problemele digestive.

    Seminţele de chia pot fi încorporate în tot felul de reţete delicioase, cum ar fi prăjiturile, salatele sau chiar shake-ul energizant de la micul dejun. Aceste super-alimente absorb apa rapid, de 12 ori greutatea proprie, de două ori mai mult decât absorb celebrele seminţe de in, motiv-cheie pentru care seminţele de chia au un efect calmant asupra intestinului, ajutând practic alimentele să alunece uşor prin tractul digestiv. O cantitate foarte mică de seminţe de chia la orice masă te ajută să dai jos kilogramele nedorite cât ai clipi. Aroma seminţelor de chia este neutră, aşa că pur şi simplu "dispare" atunci când le amesteci în mâncarea ta preferată. În plus, seminţele de chia îţi conferă energie. 

    Seminţele de chia conţin numeroase minerale esenţiale pentru buna funcţionare a organismului, dintre care amintim: calciu (de 5 ori mai mult decât laptele integral), fier (de 2 ori mai mult decât spanacul) şi magneziu (de 14 ori mai mult decât broccoli). Calciul este esenţial pentru dezvoltarea şi menţinerea sistemului osos, asigură coagularea sângelui, iar magneziul joacă un rol vital în corpul uman deoarece asigură metabolismul glucidelor, lipidelor şi al proteinelor, precum şi funcţionarea normală a muşchilor. Cât despre fier, aceste este un mineral indispensabil vieţii, care intervine în procesul de transport al oxigenului şi substanţelor nutritive către inimă şi creier, „motoarele“ care ne ţin în viaţă. 

    De asemenea, seminţele de chia conţin de şapte ori mai multă vitamina C decât portocalele  şi tot de atâtea ori mai mulţi acizi graşi Omega 3 decât somonul. Aceste substanţe nutritive oferă rol protector împotriva stresului oxidative şi întăresc sistemul imunitar. Totodată, seminţele de chia sunt cele mai bune surse de fibre, ajutând astfel la reglarea tranzitului intestinal şi prevenirea unor probleme frecvente precum constipaţia sau balonarea. Proteinele de bună calitate din seminţele de chia ajută la menţinerea senzaţiei de saţietate, care este esenţială în procesul de slăbire, iar antioxidanţii (care sunt de trei ori mai numeroşi decât în afinele proaspete) protejează organismul de efectele nocive ale radicalilor liberi, prevenind astfel oxidarea celulelor şi îmbătrânirea prematură a ţesuturilor. Seminţele de chia pot şi adăugate în cerealele sau în iaurtul de la micul dejun. Acestea conferă un volum crescut de energie, o îmbunătătăţire a tranzitului intestinal (fără constipaţie, balonare, gaze, crampe) şi un control asupra greutăţii ( înlătură senzaţia de foame şi poftele de dulce).